'': FOLLOWER :''

Isnin, 10 Januari 2011

SINOPSIS NOVEL PAPA… (akhirnya kau tewas jua)

Sila lengkapkan sinopsis novel di bawah.

___________ turun ke dapur untuk minum petang. Dia berbual-bual dengan ___________ keluarga mereka, Mak Cik Noraini, sambil memerhatikan keintiman ___________ di halaman rumah. Ju mengagumi keintiman mereka yang sudah berusia itu, walaupun ada kalanya dia berasa jengkel dengan keintiman itu.

Beberapa minggu berselang, Ju mendapat khabar gembira apabila ___________________. Mak Cik Noraini berasa ________ kerana Intan Marlina pernah berdepan dengan _______ semasa ___________ dahulu. Ju dilahirkan ______________, manakala ibunya _____________selama ____________.

Walaupun Intan Maliana sedar akan komplikasi itu, dia _________ untuk meneruskan ___________. Nasihat ____________ dan ______________ tidak diendahkannya demi memenuhi hasrat _________. Hal yang dibimbangkan itu benar-benar terjadi. Intan Maliana terpaksa __________semasa bersalin. Bayi ___________ yang dikandungnya ____________, manakala dia sendiri ______ kerana kehilangan _________________.

Bapa Ju membuat keputusan untuk __________________ yang telah koma ______________. _________, bekas pelajar bapanya di ________ menjadi calon isteri bapanya. Ju tidak dapat menerima hakikat tersebut pada ________, tetapi sikap penyayang dan _____________ Aisyah telah mengubah pendiriannya.

Walaupun dirundung ______________, Ju tetap belajar ______________. Dia beruntung kerana mempunyai rakan karib, ________ yang cukup memahami keadaannya. Ju mendapat keputusan yang ________ dalam SPM. Dia Berjaya menempatkan diri di universiti bersama-sama dengan _________. Intan Maliana __________ daripada koma. Dia telah mengetahui berita bahawa Jeffri telah ________dengan _________ setelah diberitahu oleh Jeffri sendiri. Intan Malina _________ setelah mendapat tahu suaminya, Jeffri berkahwin dengan Aisyah. Jeffri mengalirkan _____________ kerana _______________.

Latihan:

Tulis sinopsis novel ini dengan menggunakan ayat anda sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan